Breath of fresh air

Det har gått ett par år sen jag var helt tokig över Saigon och Papoose. När man gick och väntade på deras album och lovordade dem till vänner.
Jag har kommit på mig själv att jag inte kan klassa Saigon som en uppkommande artist längre och har fått gett mig ut i djungeln där halvtaskiga rappare härjar och där man får vara nöjd om man överhuvudtaget hittar en mp3 fil som håller någorlunda kvalite.

Kort sagt så är det detta jag har spenderat senaste tiden med, därav en bloggtorka torare än din farmors upptinade bullar.
Jag är dock tillbaka och jag kan stoltsera med att jag har två nya namn som jag kan använda i diskussioner om nya rappare, utan att falla i stereotypen som nämner Jay Electronica som det bästa som hänt hiphopen sen man började ha med video vixens.

Dessa namn är Nipsey Hu$$le och Pill.
Väst respektive Söder, ovanliga sidor för mig som bara gillar ”doggystyle” och ”ATLiens”…

Nipsey:

Pill:

Senaste 4075:refill håller otroligt hög klass rakt igenom.

Inte alls i samma klass som Saigon och Papoose eller Torae och Skyzoo. Men detta är någon som jag helt klart fucks with…QD approved.

Etiketter: ,

Kommentera

