Mos Def – Auditorium


Auditorium (feat. Slick Rick)
The Ecstatic (2009)
Prod. Madlib
från Beat Konducta Vol. 3-4: In India (2007)

Siket beat den gode herren Madlib knopat ihop till Dante Terrell Smith, siket beat.
Rick the Ruler gör också en bejublad insats och jag kan blunda för den där taskiga instatsen han lämnade oss med på Asher Roths (!) skiva.
Liten sidnotis är att detta är andra gången vi får höra Slick Rick på skiva 2009, senaste innan det var ”hiphop police” från 2007.

The Ecstatic i övrigt är faktiskt inte alls så dum som jag trodde den skulle vara.
Visst, han svävar iväg ibland och lämnar mig kliande i håret som ofta brukar bli resultat när jag tar mig tid för honom. Men å andra sidan så är det väl vad som utmärker Mos Def antar jag. Och det är väl därför folk, som den gode herren Tobias, hyllar honom och ger hans skivor höga betyg.

art: http://dilsj.deviantart.com/art/mos-def-lyric-portrait-121904427
köp cd: http://www.hhv.de/item_164975.html
köp lp: http://www.hhv.de/item_164974.html
Etiketter: , , ,

3 svar to “Mos Def – Auditorium”

  1. elem Says:

    Den här och J Dilla producerade History kommer garanterat vara med på min topp 20 när jag summerar året.

  2. JH Says:

    Jag önskar verkligen, innerligen att jag kunde säga några mer och skarpare ord, men so far får jag bara fram: låter sjukt nice, älskar din blogg

Kommentera

