Slakteriet…

Slaughterhouse (Joell Ortiz, Royce da 5’9″,Crooked I & Joe Budden)
Slaughterhouse (2009)
E1 Entertainment

Om jag ska vara ärlig så har jag längtat efter skivan då man inte kan ignorera två av dem hetaste som gör musik idag. Jag pratar såklart om Royce da 5’9″ och Joell Ortiz, och dem två lever faktiskt upp till gruppens namn och bokstavligen slaktar allt de är på nuförtiden.

Dock så är Slaugterhouse lite som om du skulle se kocken spotta på dina katalanska bläckfisk och du kan inte, hur mycket du än vill, inte äta de där små himmelska bläckfiskarna.
Joe Budden är den där saliven som ligger på utspridd på ena tentakeln och ligger och hånler åt dig för du inte kan njuta av, vad som annars, hade varit en perfekt måltid.
Ska jag gå riktigt långt så skulle jag säga att Joe Budden förstör resten av talangerna i gruppens karrärer… men riktigt så illa är det väl kanske inte.

Slaughterhouse är inte en dålig skiva, men å andra sidan hur kan man misslyckas med dem två herrarna jag talade om i början?
Hälften av låtarna hade man dock kunnat vara utan och dem flesta beatsen är rakt upp och ner riktigt tråkiga.
Öhm, vad ska jag dryga ut det med mer då? Jo, Crooked I var en positiv överrasking för mig då jag aldrig orkade hoppa på hans ”weekly freestyles” han släppte för nåt år sen. En person man efter detta får titta lite mer efter.


Sound off” är utan tvekan skivans vassaste spår med ett gäng tokiga MCs som gör skäl för gruppens namn.

Cut You Loose”, ovanstående tillsammans med denna som instrumental på 12” så tycker jag man har summerat detta album på ett bra sätt.
Kon Artist (D12) aka Mr.Porter är mannen som gör mig förvånad över hur mycket han har utvecklats och jag kan bara dra på smilbanden och dra upp volymen.

Etiketter: , , , ,

Kommentera

