Eminem – Relapse


Det räcker inte med det förra, smått patetiska, inlägget dedikerat till denna skiva. Eminems comeback måste få den uppmärksamhet som den förtjänar.
Han har varit borta i snart 5år och jag har väll egentligen inte saknat honom något nämnvärt med tanke på i vilken form han lämnade oss. Men han är ju faktiskt bättre än det han visade upp på Encore, och jag slås av hur jag kunnat klarat mig de senaste åren utan skämt om handikappade, slag mot kändisar, dysfunktionell familje berättelser…kort sagt hur tusan jag klarat mig utan galna Eminem.
Jag har brytit  ner Relapse till följande favoritspår:

3.a.m.
Trodde detta skulle bli favoriten från skivan men har efterhand förälskat mig i en massa annat.
Vart oerhört glad när jag såg videon och kunde konstatera att relapse inte var en nyare version av encore.

Insane
I was born with a dick in my brain, yeah fucked in the head”, börjar han med och fortsätter med påhittade historier (shade 45 intervjun) om olika sexuella aktiviteter. Galen rakt av och är enligt många vassaste spåret på skivan.
Is he nuts? No, he’s insane”.

Old Times Sake (feat. Dr.Dre)
Em och Dre kastar mikrofonen emellan varandra och det funkar riktigt bra, refrängen är duktigt bra även den.

Must Be The Ganja
Får svaga ”the eminem show”-vibbar från denna, ”til I collapse” liknande beat och därmed även flow från Em. Jag klagar dock inte utan denna är konstigt nog bland topp 3 från skivan enligt mig.

Beautiful
Känns som en typisk Eminem låt, eller ja från TEM.
Sådant här skulle inte ha fått funnits på SS LP eller MM LP, fortfarande helt okej.

Underground
I lot of people ask me….”, här vill jag gärna säga ”stupid fucking questions” och ta det tillbaka till ”criminal” men det dem frågar honom nu är var han varit de senaste åren.
Låten kunde lika gärna ha varit med på MM LP, och jag blir faktiskt riktigt glad av att höra:
”Faggoty, faggoty, faggoty raggedy Ann and Andy no raggedy Andy and Andy
No it can’t be it can’t be, yes it can be the fuckin anti-christ is back Danny
It’s Satan in black satin panties”

Relapse > Encore         och tamme tusan TEM också.

Etiketter: ,

Kommentera

