Mr. Wallace här är ditt äpple

 

Efter att ha spenderat en tid med mr. Wallace i hörlurarna så har hans texter blivit läromedel för mig och fastnat i bakhuvudet. Självklart skapar detta en del problem i den svenska vardagen och jag ska med några punkter ge er några exempel på problem som kan uppstå när man tar för allvarligt på orden från en rappare.

Kvinnor. Bitches I like em brainless, guns I like em stainless steel”. När jag är på krogen så diskuterar jag gärna hurvida Somalien ska få EU medlemskap eller inte. Tittar hon på mig med en konstig min så går jag till nästa, men om istället svarar att det inte finns ett land med det namnet så är jag hooked.

Kläder. ”It dont make sense going to heaven with all the goody goodies dressed in white. I like black timbs and black hoodies”. Att överge hoddien för en kavaj på studenten är ungefär som att förslå att W Bush ska tillbaks till makten.

Skolan. ”So school I didn’t show up, it fucked my flow up”. Sedan dagis har jag pekat med mitten fingret åt mina lärare och istället stått utanför klassfönstret och rökt. Betygen har jag fixat genom att sälja till rektorn.

Livet. ”I know my mother wished she got a fuckin’ abortion. She don’t even love me like she did when I was younger. Suckin’ on her chest just to stop my fuckin hunger”. Jag kan få djupa ångstperioder som håller tills jag letar upp och ringer Puff.
Sen så har jag såklart heller inte lyckats fått något körkort då varje gång det kom en polisbil så började jag svamla om att det är lugnt och att dom bara äter munkar. När sedan polisbilen stannar för rödljus så säger jag åt körskolläraren att snörra på sig skorna medan jag själv går ut och börjar panga med pekfingret 
Etiketter: ,

Kommentera

